11.10.2009 Z ULICY NA TOR
   
  www.zulicynator.pl
   
 

FOTO - FILIP KACZMAREK

FOTO

FOTO - RADOSŁAW SZYDŁOWSKI

 
   

„Zakończyliśmy pierwszy sezon przejazdów równoległych na 400 metrów.”
 

Dnia 11 Października zaplanowana była ostatnia czyli IV runda imprezy z cyklu „Z ulicy na tor – przejazdy równoległe na dystansie 400m”. Data zbliżała się nieubłaganie, chętnych do wzięcia udziału nie brakowało a ostatnie przygotowania dobiegały końca. W tydzień poprzedzający imprezę kierowcy gorączkowo kończyli modyfikowanie swoich aut żeby w pełni wykorzystać ostatni termin na pokazanie możliwości tak samochodu jak i własnych aby powalczyć z czasem.
Niedziela... za oknem mokro... jechać na tor? Co to będą za zawody na mokrym asfalcie? – takie pytanie postawiło sobie pewnie wielu kierowców. Również organizatorzy nie byli wolni od obaw o bezpieczeństwo zawodników przy tak niesprzyjającej aurze.  Mimo licznych obiekcji  kolejka samochodów ustawiona w kierunku bramy wjazdowej toru Poznań  liczyła przeszło 200 metrów i nadal się wydłużała. Rejestracja uczestników trwała od godziny 8-ej do zaplanowanej 9.30. Przyjechało ¾ zapisanych kierowców i nie brakowało zapisujących się dopiero w dniu imprezy. W efekcie mogliśmy oglądać umiejętności blisko 70-ciu uczestników w różnorodnych samochodach: od popularnych Fiatów CC/SC przez Hondy, Skody, VW po Audi RS6 czy Porsche 911 Turbo. Zakres ich modyfikacji był również bardzo szeroki: od aut seryjnych przez chipowane czy zamontowane turbo/nitro do kompletnie zmodyfikowanych Opla Corsy, Seata Leona lub Skody Octavii.
Wybiła godzina 10.30, auta były już po badaniach technicznych więc przyszedł czas na zebranie informacyjne z kierowcami. Przedstawiony został plan imprezy i system rozgrywek. Kierowcy zwarci i gotowi, czekali tylko na hasło: „do samochodów !”. Mogliśmy zacząć zmagania . Ok. godziny 11-ej  pojawiła się pierwsza para. Kwalifikacje przebiegały bardzo sprawnie, więc ok. godziny 13.00 mogliśmy oglądać przejazdy półfinałowe i finały. Oficjalne zawody zakończyły się o godzinie 14.00.  Pozostała nam zatem jeszcze godzinka na przejazdy dodatkowe, czyli ustawiasz się z kim chcesz... dodatkowe emocje i zabawa. Sezon wiosna-lato-jesień 2009 można uważać za udany i dzięki rozwadze kierowców, szczęśliwie zakończony .

A oto zwycięzcy zawodów:

 

Klasa 1: Łukasz Tomczyk (Fiat CC)

Klasa 2: Jarosław Rutkowski (Fiat SC)

Klasa 3: Łukasz Czarnecki (Honda CRX)

Klasa 4: Sebastian Kalinowski (Renault Clio)

Klasa 5: Paweł Wysocki (Seat Leon)

Klasa 6: Paweł Wysocki (Porsche 911 Turbo)

Klasa 7: -

Klasa 8: Przemysław Urniaż (Skoda Octavia)

Klasa 9: Karol Głowacki (Audi A4)

 

            W tym miejscu należałoby podziękować wszystkim życzliwym osobom, instytucjom, sponsorom , którzy wyszli naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi i umożliwili zorganizowanie zawodów tej rangi. Podziękowania kierujemy w stronę Automobilklubu Wielkopolski, WSTR Garage, Step Records, Quercus, Sigma, Prince, Gooroo, Poladent. Dziękujemy również osobom, które bezpośrednio zaangażowały się w przebieg zawodów – Sławkowi Pytlakowi i Monice Matuszczak, chłopakom z PhoenixTeam i Sheemanghoo oraz samym uczestnikom, bez których impreza nie miałaby szans zaistnieć.

 

Tomasz Rumplewicz