Zapoznałem się i akceptuję Korzystając z serwisu potwierdzasz, że zapoznałeś się i akceptujesz politykę bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych prowadzoną przez Automobilklub Wielkopolski.

Tor Poznań

 


TOR POZNAŃ, to:

TOR SAMOCHODOWY i MOTOCYKLOWY

Parametry:

Szerokość geograficzna: 52°25'1Długość geograficzna: 16°48'0
Długość toru: 4,083 mSzerokość: 12,00 m
Zakręty: 14 (5 lewych, 9 prawych)Odcinki proste: 11
Najdłuższa prosta: 560 mNajkrótsza prosta: 60 m
Łączna długość odcinków prostych: 2205 mRóżnica poziomów: 6,7 m
Najwyższy punkt: 90 m n.p.m.  Najniższy punkt: 83,30 m n.p.m.
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegaraPołożenie Pole Position: lewa strona


Rekord toru samochodowego:

  • 29.05.2011 r. - THOMAS KOSTKA (CZ), Mercedes Benz, klasa DTM D4 +3500 czas: 1.24.401

 Rekord toru motocyklowego:

  • 25.09.2022 r. - CHRISTOFFER BERGMAN (SWE), Yamaha R1, czas: 1.32.127
  • 22.08.2015 r. - PAWEŁ SZKOPEK, Yamaha R1, czas: 1.32.233

TOR KARTINGOWY

Parametry:

Szerokość geograficzna: 52°25'1Długość geograficzna: 16°48'0
Długość toru: 1509 mSzerokość: 12,00 m
Zakręty: 21 (7 lewych, 14 prawych)Najdłuższa prosta: 110 m
Kierunek: zgodny z ruchem wskazówek zegaraPołożenie Pole Position: prawa strona


Rekord toru kartingowego:

  • 15.08.2020 r. - DAWID LIWIŃSKI, kategoria Shifter ROK (biegowa), czas: 49.774
  • 29.06.2013 r. - PAWEŁ MYSZKIER (Automobilklub Rzemieślnik), kategoria DD2, czas: 50.333
  • 04.07.1992 r. - ROSTISLAV HORAK (KZM/CRG/Bridgestone), czas: 50.658 (stara konfiguracja toru kartingowego)

 

 

Z KART HISTORII

  • 18 listopad 1974 r. - koledzy: Mieczysław Biliński, Roman Szczerkowski i Marek Kuk, na posiedzeniu Prezydium Zarządu Automobilklubu Wielkopolski wystąpili z inicjatywą wykorzystania starych pasów startowych lotniska „Ławica”, pod budowę toru samochodowego. Propozycja ta spotkała się z akceptacją Prezydium Zarządu Klubu;
  • 19 luty 1975 r. - prezes Automobilklubu Wielkopolski i zarazem dyrektor Fabryki Samochodów Rolniczych „POLMO” – kol. Andrzej Bobiński wysunął propozycję powiązania interesów Klubu i Fabryki, przez budowę obiektu o wszechstronnym przeznaczeniu, co miało najważniejsze znaczenie dla realizacji przedsięwzięcia. Od tej chwili głównym inwestorem toru stała się Fabryka „POLMO”;
  • maj 1975 r. - Poznańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych rozpoczęło pierwsze prace;
  • wrzesień 1975 r. - powołano Społeczny Komitet Budowy Toru, składający się z 12 osób;
  • 1 grudzień 1975 r. - po konsultacji z działaczami Automobilklubu Wielkopolski zaprojektowany został przez mgr inż. Romana Jankowskiego kształt toru oraz wykonana została dokumentacja kosztorysowo – projektowa;
  • maj 1976 r. - na apel Prezydium Zarządu Automobilklubu Wielkopolski rozpoczęte zostały czyny społeczne przy budowie toru;
  • 1 grudzień 1977 r. - w obecności byłego Ministra Przemysłu Maszynowego – Aleksandra Kopcia i ówczesnego I Sekretarza KW PZPR w Poznaniu – Jerzego Zasady nastąpiło uroczyste otwarcie Toru Poznań;
  • 18 październik 1980 r. - oddano do eksploatacji tor kartingowy.

Początkowo Tor Poznań należał do Fabryki „POLMO”, później przeszedł pod zarząd Oddziału Poznańskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Obiekt wraz z istniejącą infrastrukturą przekazany został Automobilklubowi Wielkopolski decyzją nr 24/82 z dnia 24 sierpnia 1982 roku, Prezydenta Miasta Poznania – Andrzeja Wituskiego. 

budowa03
budowa02
budowa04
budowa05
budowa01
budowa07

  

>> PL_REGULAMIN TORU POZNAŃ 
>> EN_CIRCUIT POZNAŃ REGULATIONS


>> PL_REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY JAZD PO TORZE
>> EN_DETAILED REGULATIONS STAED RUDIMENTS OF DRIVING ON CIRCUIT POZNAŃ 

 

 

 

  


ul. Wyścigowa 3, 62-081 Przeźmierowo
tel. kom. +48 665 799 877, e- mail: tor.poznan@aw.poznan.pl 

KOORDYNATY GPS: N 52 25.054, E 16 47.855