Historia


Historia polskiego automobilizmu rozpoczyna się w 1896 roku, kiedy na ulicach Warszawy pojawiły się pierwsze pojazdy samobieżne nazwane automobilami.

Rok później 10 lipca 1897 roku Stanisław Grodzki z Warszawy, jako pierwszy z Polaków zgłosił uczestnictwo w rajdzie samochodowym na trasie Paryż – Dieppe,  jadąc autem marki Peugeot. Trasę Warszawa – Paryż pokonywał przez Poznań

25 sierpnia 1923 roku powstaje Wielkopolski Klub Automobilistów i Motocyklistów w Poznaniu, który od 8 listopada 1924 roku nosi nazwę Automobilklub Wielkopolski.

Spośród członków komitetu wybrano pierwsze prezydium i pierwszego prezesa, którym został generał broni Kazimierz RASZEWSKI.

Trudne lata II wojny światowej oraz lat pięćdziesiątych nie były łatwym okresem dla naszego klubu. W tym czasie zaginęło wiele dokumentów oraz trofeów, a  klub przestał istnieć pod swoją nazwą, stał się oddziałem Wielkopolskim Automobilklubu Polski.
25 sierpnia 1957 roku z ulgą przyjęto wiadomość o reaktywowaniu Automobilklubu Wielkopolski i tak trwa on do dziś.

Prezesi Automobilklubu Wielkopolski:

  • gen. broni Kazimierz Raszewski (1923-1924)
  • mjr rez. dr Leonard Rola Szadkowski (1924-1927)
  • hr. Stanisław Korzbok Łącki (1927-1937)
  • ppłk Rudolf Kostecki (1937-1939)
  • Jan Antczak (1946-1950)
  • dr Edward Sławiński (1960)
  • inż. Roman Milewski (1963-1966)
  • ppłk rez. inż. Lucjan Szczepankowski (1967-1974)
  • mgr inż. Andrzej Bobiński (1974-1981)
  • mgr Ryszard Idzikowski (p.o. 1981-1982)
  • mgr Marek Kuk (1982-1990)
  • mgr inż. Przemysław Olejnik (1990-2006)
  • mgr Robert Werle (2006-2018)
  • mgr Bartosz Bieliński (2019- obecnie)


Prezesi Honorowi Automobilklubu Wielkopolski:

  • ppłk rez. inż. Lucjan Szczepankowski (1974)
  • mgr inż. Przemysław Olejnik (2006)
  • mgr inż. Andrzej Bobiński (2010)