Zapoznałem się i akceptuję Korzystając z serwisu potwierdzasz, że zapoznałeś się i akceptujesz politykę bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych prowadzoną przez Automobilklub Wielkopolski.

Tor Poznań

 

 Z KART HISTORII

  • 18 listopad 1974 r.- koledzy: Mieczysław Biliński, Roman Szczerkowski i Marek Kuk, na posiedzeniu Prezydium Zarządu Automobilklubu Wielkopolski wystąpili z inicjatywą wykorzystania starych pasów startowych lotniska „Ławica”, pod budowę toru samochodowego. Propozycja ta spotkała się z akceptacją Prezydium Zarządu Klubu;
  • 19 luty 1975 r.- prezes Automobilklubu Wielkopolski i zarazem dyrektor Fabryki Samochodów Rolniczych „POLMO” – kol. Andrzej Bobiński wysunął propozycję powiązania interesów Klubu i Fabryki, przez budowę obiektu o wszechstronnym przeznaczeniu, co miało najważniejsze znaczenie dla realizacji przedsięwzięcia. Od tej chwili głównym inwestorem toru stała się Fabryka „POLMO”;
  • maj 1975 r.- Poznańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych rozpoczęło pierwsze prace;
  • wrzesień 1975 r.- powołano Społeczny Komitet Budowy Toru, składający się z 12 osób;
  • 1 grudzień 1975 r. - po konsultacji z działaczami Automobilklubu Wielkopolski zaprojektowany został przez mgr inż. Romana Jankowskiego kształt toru oraz wykonana została dokumentacja kosztorysowo – projektowa;
  • maj 1976 r. - na apel Prezydium Zarządu Automobilklubu Wielkopolski rozpoczęte zostały czyny społeczne przy budowie toru;
  • 1 grudzień 1977 r.- w obecności byłego Ministra Przemysłu Maszynowego – Aleksandra Kopcia i ówczesnego I Sekretarza KW PZPR w Poznaniu – Jerzego Zasady nastąpiło uroczyste otwarcie Toru Poznań;
  • 18 październik 1980 r. - oddano do eksploatacji tor kartingowy.

Początkowo Tor Poznań należał do Fabryki „POLMO”, później przeszedł pod zarząd Oddziału Poznańskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Obiekt wraz z istniejącą infrastrukturą przekazany został Automobilklubowi Wielkopolski decyzją nr 24/82 z dnia 24 sierpnia 1982 roku, Prezydenta Miasta Poznania – Andrzeja Wituskiego. 

budowa03
budowa02
budowa04
budowa05
budowa01
budowa07


TOR POZNAŃ, to:

TOR SAMOCHODOWY i MOTOCYKLOWY

Parametry:

Szerokość geograficzna: 52°25'1Długość geograficzna: 16°48'0
Długość toru: 4,083 mSzerokość: 12,00 m
Zakręty: 14 (5 lewych, 9 prawych)Odcinki proste: 11
Najdłuższa prosta: 560 mNajkrótsza prosta: 60 m
Łączna długość odcinków prostych: 2205 mRóżnica poziomów: 6,7 m
Najwyższy punkt: 90 m n.p.m.  Najniższy punkt: 83,30 m n.p.m.
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegaraPołożenie Pole Position: lewa strona


Rekord toru samochodowego:

  • 29.05.2011 r. - THOMAS KOSTKA (CZ), Mercedes Benz, klasa DTM D4 +3500 czas: 1.24.401

 Rekord toru motocyklowego:

  • 22.08.2015 r. - PAWEŁ SZKOPEK, Yamaha R1, czas: 1.32.233


 

TOR KARTINGOWY

Parametry:

Szerokość geograficzna: 52°25'1Długość geograficzna: 16°48'0
Długość toru: 1509 mSzerokość: 12,00 m
Zakręty: 21 (7 lewych, 14 prawych)Najdłuższa prosta: 110 m
Kierunek: zgodny z ruchem wskazówek zegaraPołożenie Pole Position: prawa strona


Rekord toru kartingowego:

  • 15.08.2020 r. - DAWID LIWIŃSKI, kategoria Shifter ROK (biegowa), czas: 49.774
  • 29.06.2013 r. - PAWEŁ MYSZKIER (Automobilklub Rzemieślnik), kategoria DD2, czas: 50.333
  • 04.07.1992 r. - ROSTISLAV HORAK (KZM/CRG/Bridgestone), czas: 50.658 (stara konfiguracja toru kartingowego)

 

 

 

REGULAMIN TORU POZNAŃ 
REGULAMIN SZCZEGÓŁOWY JAZD PO TORZE 

 

CIRCUIT POZNAŃ REGULATIONS 
DETAILED REGULATIONS STAED RUDIMENTS OF DRIVING ON CIRCUIT POZNAŃ

 

RENNSTRECKE "POZNAŃ" REGLEMENT
REGELN DER FAHRT AUF DER RENNSTRECKE

 


ul. Wyścigowa 3, 62-081 Przeźmierowo
tel. kom. +48 665 949 506, e- mail: tor.poznan@aw.poznan.pl